Nezařazené

Máte nouzi o dobré zaměstnance?

Tato situace není nijak divná a překvapující, protože již nějakou tu dobu trvá. Lidé na pracovním trhu nejsou, pokud jsou, předcházejí si je firmy a snaží se jim nabízet lepší a lepší podmínky.
Díky moderním technologiím a prolínání oborů se trh práce mění a problémem firem je to, že nereagují na tyto změny a setkávají se tak s tím, že jim zaměstnanci odejdou za lepším a nemohou pak za ně najít náhradu.
relaxace při masáži.jpg
Většina firem se stále zabývá tím, jak to, že nemají dostatečně dobré produkty pro své zákazníky a snaží se stále přiházet s něčím novým. Většina firem v tom však dělá chybu, protože často nezaregistruje, že největší problém je právě zaměstnanec. Respektive zjišťují, že je třeba začít u firemní kultury a spokojenosti svých zaměstnanců.
Pokud již firmy změny zaregistrují, většinou provádí tyto věci v rámci změn:
·         benefity
·         přidaní peněz
·         stravenky
·         relaxační zóny
týmová spolupráce.jpg
Jenže v dnešní době, kdy jde všechno tak rychle dopředu a obecně je v naší ekonomice všechno dobře dostupné, je situace taková, že tyto bonusy přestávají jako motivace fungovat.
Co tedy funguje a jak máte zaměstnance udržet nebo odradit od odchodu?
·         V první řadě musí zaměstnanci cítit, že jejich zaměstnavatel je opravdu dobrý. Pokud u něj dochází k obrovské fluktuaci, zaměstnanci v zaměstnavatele nemají důvěru a tím pádem jsou od počátku ve stresu, připravují se na změnu. Z toho pak vyplývá, že skočí po každé jiné nabídce či neodvádí práci tak dobře, jak by mohli v případě, že svého zaměstnavatele berou jako fakticky dobrého zaměstnavatele!
·         Zaměstnanec musí cítit, že dělá práci, která má smysl. Pokud někdo sedí celé dny nad články na internet a neví, zda jsou dobré či je na ně nějaká odezva, postupně ho to přestává bavit. Pokud někdo celé dny sedí u tabulek a neví, k čemu prakticky (nikoli teoreticky) jsou, určitě ho to také přestane bavit. Následuje tedy odchod za nějakou smysluplnější prací, i kdyby y za méně peněz.
·         Zaměstnanec musí vědět, že ho práce někam posouvá a on se také posouvá v rámci firemních postů. Pokud nebudete motivovat svého zaměstnance tím, že mu budete dávat větší a větší zodpovědnost a nebudete mu ukazovat, že má šanci postoupit a nebudete ho na takové případy konstantně připravovat, určitě brzy přijde na to, že vlastně není potřebný a jeho práci může dělat i někdo jiný.
·         Pracant musí mít na svoji práci takové prostředí, které on potřebuje. Ať už je to Home Office či externí pracoviště. Pokud usadíte někoho, kdo potřebuje klid na práci do otevřeného prostoru, určitě tam nebude šťastný, ani rád a nebude práci vykonávat dobře. Pak se může stát, že odejde do práce tam, kde bude malá kancelář, bude tam mít klid, i přes to, že dostane mnohem méně peněz a benefitů.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup